Pashang Abdulla lämnar Degerfors IF

Degerfors IF och Pashang Abdulla har nått en ömsesidig överenskommelse om att bryta det avtal som finns mellan spelaren och föreningen.

Abdulla kom till Degerfors IF sommaren 2023 från Jönköpings Södra IF. Han har gjort 26 officiella framträdanden i den röd-vita tröjan. Idag har Abdulla och föreningen kommit överens om att bryta avtalet.

– Efter Pashangs önskan om att få bryta avtalet, så har vi gjort en helhetsbedömning där vi kommit fram till att tillmötesgå hans begäran är det bästa för båda parter. Vi önskar Pashang lycka till framöver och tackar för hans tid i föreningen, säger Patrik Werner, sportchef i Degerfors IF.

– Jag är tacksam för tiden här och över att ha träffat så många fina människor i och runtom Degerfors IF, säger Pashang Abdulla.

Degerfors IF kommer inte att lämna några fler kommentarer i frågan. Det är tätt mellan matcherna nu och laget önskar få fokusera på torsdagens match mot Brage.