ÖIS första utmanaren i intensiv period

I superettans komprimerade spelschema är det återigen dags för Degerfors IF att beta av tre motståndare på väldigt kort tid. Först ut är Örgryte IS på Gamla Ullevi i Göteborg under fredagskvällen. ÖIS ligger för tillfället trea från slutet medan Degerfors skuggar Halmstads BK i tabelltoppen.

Här är matchtruppen som åker till västkusten imorgon:

Ismael Diawara, Gustav Granath, Daniel Janevski, Oliver Ekroth, Jacob Ortmark, Sebastian Ohlsson, Ferhad Ayaz, Johan Bertilsson, Marcus Astvald, Christos Gravius, Erik Lindell, Villiam Dahlström, Axel Lindahl, Victor Edvardsen, Joel Daniel, Adam Carlén, José Segura Bonilla, Jeff Gal

Hur mår truppen?

– Den mår jättebra. Det är bara Christoffer Wiktorsson som är skadad men han är på väg tillbaka så snart har vi full trupp. Förhoppningen är att han ska kunna träna för fullt inom någon vecka, säger tränare Andreas Holmberg.

Med fyra raka segrar går ni in i en bortamatch mot ett Örgryte IS som har det väldigt tufft för tillfället. Vad har du för förväntningar på matchen?

– Jag tycker att ÖIS har förtjänat mer poäng. Vi har varit inne på det förut i de här intervjuerna, men det är väldigt många bra lag i den här serien. Är man inte på topp förlorar man. Jag hoppas att vi kommer göra en bra prestation. Att vi jobbar hårt, så som vi gjort i de fyra senaste matcherna. Då tror jag att ett bra resultat kommer.

Det här blir starten på en ny intensiv period, med tre matcher på ungefär en vecka. Hur resonerar ni kring det?

– Att vi är väl förberedda på det. Vi har en bred trupp med många bra spelare. Vi kommer kunna fördela belastningen på ett bra sätt utan att vi tappar något. Så såg det ut under den förra intensiva perioden. Då gick vi runt på många spelare och gjorde det lika bra på alla positioner. Jag tror att vi kommer lösa den här perioden på ett bra sätt också.

Både Ismael Diawara och Jeff Gal är med i matchtruppen. Båda har gjort bra ifrån sig nu. Har ni haft någon diskussion med dem?

– Nja, inte ännu. Vi vet att vi har två jäkligt bra målvakter och Hugo Claesson som knackar på dörren. Det är angenäma bekymmer. Vi får se vem som startar.

Avspark klockan 19:00 imorgon. Matchens sänds på Dplay. Missa inte att du kan rösta på matchens lirare i Rödvitt och då få chans att vinna en signerad boll.