Oavgjort när damerna mötte Kvarnsveden IK

Antonia Jalkinger gjorde sin premiär i laget.

Under lördagen ställdes Degerfors IF damer mot Kvarnsveden IK på hemmaplan. Under första halvlek hade Degerfors IF övertaget och det allra största bollinnehavet. Matchen spelades till största del på offensiv planhalva men i 31 minuten sköt Kvarnsveden IK in ett mål och tog därmed ledningen.

Andra halvlek fortgick i samma anda som första, och Degerfors IF hade övertaget hela tiden. I 69 minuten få Jessica Edvardsson läge och kvitterar till 1-1. När matchen blåstes av var ställningen oförändrad och den anslutandes därmed oavgjord.

– Trots katastrofala väderförhållanden tycker jag att vi gjorde en bra insats och lyfte varandra, berättar Lydia Vaggelyr.

Tränare Toivonen om lagets prestation

– Sammantaget en riktigt bra prestation som borde lett till vinst. Bra jobbat av alla tjejer trots sämsta möjliga yttre förutsättningar.