Nasiru Moro klar för Degerfors IF

Degerfors IF är överens med försvararen Nasiru Moro om ett tvåårsavtal. Den 27-årige ghananen ansluter till truppen direkt och gör sin första träning med laget idag.

Nasiru Moro är född och uppvuxen i Accra, Ghana och inledde sin karriär i klubben Accra Lions. 2018 lånades han in av det kroatiska högstaligalaget HNK Gorica, som senare köpte loss honom. 2021 anlände Moro till Sverige och Allsvenskan när han värvades av Örebro SK, som han tillhörde till december 2023.

I Örebro blev det totalt 50 tävlingsmatcher för Moro, som nu alltså är klar för Degerfors IF. Föreningen har under en tid sökt en försvarsstark mittback som är bra i egen box och har där identifierat Moro. Han blir den 20:e spelaren i Degerfors IF:s truppbygge, som allt mer börjar ta form inför säsongen 2024.

Hör Nasiru Moros första ord som Degerfors-spelare nedan.

Välkommen till Bruket, Nasiru Moro!