Med anledning av rådande situation

Det går tungt för Degerfors IF:s herrlag nu. Resultaten och insatserna har inte motsvarat supportrars, medlemmars, partners eller våra egna förväntningar. Vi är tacksamma för det engagemang som finns i och runt föreningen. Utan det stora engagemanget hade Degerfors IF med all sannolikhet spelat i en lägre division. Degerfors IF önskar framföra ett tack till alla som stöttar laget under denna svåra tid.

Alla i Degerfors IF gör nu allt för att vända den negativa trenden. Ledare, spelare och ledning är överens om att spelet inte fungerar. Den negativa trenden måste brytas. Alla i föreningen är medvetna om allvaret i situationen och vi ber om förtroende att vända utvecklingen med nuvarande konstellation. Tränare och spelare är helt inställda på att göra det som krävs för att vända det här. Vi tror på dem.

Nu är all fokus på matchen mot GIF Sundsvall den 9 maj.
Degerfors IF har allsvenskt spel 2023 som mål, ingenting annat.

Styrelsen och ledningen i Degerfors IF