Maximiliam Hane är ny marknadssäljare i Degerfors IF

Sedan Johannes Weidenhag tackade för sig i våras har en rekryteringsprocess pågått för att hitta en ny marknadssäljare. Det står nu klart att Maximiliam Hane blir Degerfors-kansliets senaste tillskott.

Maximiliam tillträdde förra veckan och har redan hunnit bekanta sig med flera partners. Innan han landade i Degerfors IF drev han ett e-handelsbolag och en padelhall i Kungsbacka.

–  Jag har har jobbat med försäljning på ett eller annat sätt i över tio år. Min kärlek till sport, förstärkt av mina egna erfarenheter inom hockey och fotboll som ung, gjorde att jag sökte tjänsten som marknadssäljare i Degerfors IF. Med en stark drivkraft för kombinationen sport och försäljning, så hoppas jag kunna stärka föreningens arbete på marknadssidan.

30-årige Maximiliam kommer ursprungligen från Karlskoga och har själv spelat fotboll i Immetorp. Stora Valla har han besökt ofta genom åren och har följt Degerfors IF i stort sett hela sitt liv.

– Jag ser med spänning fram emot att vara en aktiv del av Degerfors IF:s framtida framgångar. Mitt huvudsakliga fokus kommer att vara att skapa berikande upplevelser för våra partners. Jag hoppas kunna utveckla våra relationer och ta klubben till nya höjder.

Välkommen till Bruket, Maximiliam!