Mattias Lindström ny assisterande tränare i Degerfors IF

Degerfors IF välkomnar Mattias Lindström som ny assisterande tränare i herrlaget. Föreningen och Mattias är överens om ett avtal som sträcker sig över 2024.

Mattias har en gedigen bakgrund som fotbollsspelare och han har varit utlandsproffs i såväl Danmark som Österrike. Allt startade dock i Helsingborgsklubben Ödåkra IF, innan han i början av 90-talet hamnade i Helsingborgs IF. En förening han kom att representera under en stor del av sin fotbollskarriär.

Tränarkarriären inledde Mattias i Tvååkers IF år 2017. Sedan dess har han tränat Eskilsminne IF, haft en sejour till i Tvååker och varit både assisterande och huvudtränare i Helsingborgs IF. Nu väntar nya utmaningar för Mattias, som ser fram emot att köra igång tillsammans med William Lundin.

– Jag är väldigt glad och stolt över att få tillhöra Degen. En fin och klassisk förening med familjär känsla, säger Mattias Lindström.

– Jag har haft tuffa drabbningar som både spelare och tränare mot Degerfors. Trots det har jag alltid blivit väl mottagen som motståndare på Stora Valla. Degen är en omtyckt och respekterad klubb i Fotbollssverige.

På frågan om vad han ser fram emot mest säsongen 2024 är svaret kort och koncist.

– Att vinna matcher!

En längre intervju med Mattias publiceras när han är på plats.

Välkommen till Bruket, Mattias Lindström!