Maria Busk Madland är ny målvaktstränare i Degerfors IF

Degerfors IF har gjort klart med Maria Busk Madland som blir herrlagets, akademins och NIU:s nya målvaktstränare. Maria kommer senast från jobben som målvaktstränare i F06-landslaget och Mallbackens AIF. Utöver jobbet som målvaktstränare kommer Maria också att arbeta med hållbarhet i föreningen.

– Det känns väldigt bra och jag ser verkligen fram emot det här uppdraget. Jag fick en förfrågan och tyckte Degerfors IF lät som ett mycket spännande uppdrag, säger Maria Busk. Madland.

Bortsett från Svenska Fotbollsförbundet så har Maria uteslutande spelat i och tränat lag i Värmland.

– Jag har själv spelat fotboll och har representerat flera värmländska föreningar. Bland annat Hertzöga BK, som är min moderklubb, men också Norrstrands IF och IFK Skoghall. Jag avslutade karriären i QBIK och fick några år i Allsvenskan också.

– Nu senast kommer jag från F06-landslaget där jag ansvarat för målvakterna, tillsammans med den tidigare stormålvakten Elisabeth Leidinge. Jag har samtidigt varit i Mallbackens AIF de två senaste åren. Tidigare var jag även med i F04-landslaget som tränare med målvaktsansvar. Jag har varit inom herrfotbollen tidigare, bland annat i FBK Karlstad och Karlstad BK.

– Jag ser med stor spänning fram emot den här säsongen i Degerfors och hoppas att laget ska göra en av sina bästa säsonger. Självklart hoppas jag även kunna bidra med kunskap som gör att vi utvecklar målvaktsspelet och att målvakterna ska kunna prestera både i träning och match samt kunna växa som personer vid sidan av planen, avslutar Maria.

Varmt välkommen till Bruket, Maria Busk Madland!