Mamadouba Diaby klar för Degerfors IF

Degerfors IF värvar den guineanska backen Mamadouba Diaby från Nordic United FC. Föreningen och Mamadouba är överens om ett treårsavtal.

26-årige Mamadouba Diaby kommer senast från Södertälje-klubben Nordic United FC. Tidigare har han representerat bland annat AFC Eskilstuna, IFK Haninge, Assyriska och Hammarby TFF.

Han beskriver sig själv som en mångsidig försvarare som kan spela både centralt och på kanterna. Mamadouba gör sin första träning redan imorgon och väntas kunna spela i träningsmatchen mot Sirius på lördag.

En intervju med Mamadouba Diaby publiceras senare i veckan.

Patrik Werner om Mamadouba Diaby

Mamadouba Diaby är en snabb och fysiskt stark försvarare som vi följt i flera år. Han kommer från ett mycket fint år i Nordic United och bidrog i allra högsta grad till att man nådde kvalplatsen till Superettan. Han blir ett fint tillskott till truppbygget som vi förhoppningsvis kan vara färdiga med snart.

Varmt välkommen till Bruket, Mamadouba Diaby!