Lyckad aktivitetsdag på Stora Valla för eleverna på anpassad grund- och gymnasieskola i Degerfors och Karlskoga

I tisdags, den 29 augusti arrangerade Degerfors IF en aktivitetsdag för eleverna på anpassad grund- och gymnasieskola i Degerfors och Karlskoga. Det blev en uppskattad och lyckad dag med mycket glädje.

Dagen startade med att eleverna hämtades med buss på sina skolor. På Stora Valla fick eleverna sedan prova på fotboll, speedshoting och bowling. De fick dessutom en rundtur på Stora Valla, som innehöll allt från Skitiga Bullen till gymmet. De fick även se herrlaget träna och en pratstund med flera spelare.

– De här eleverna är en målgrupp som ofta står en bit utanför idrottsrörelsen och i vanliga fall inte är aktiva i någon förening. Då eleverna kommer från olika skolor, så fick de en möjlighet att stifta nya bekantskaper. Herrlagets spelare bjöd mycket på sig själva och bidrog till att ge eleverna en toppendag. Förhoppningsvis blev många av eleverna sugna på att fortsätta spela fotboll, säger Anneli Bergdahl, evenemangs- och hållbarhetsansvarig i Degerfors IF.

Tusen tack till våra partners Fabriqen, Uniflex, D-Lab, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, Styra, ICA Kronhallen, Outokumpu och Värmlands Fastigheter som gjorde dagen möjlig.