Lars Weman går vidare i sin yrkeskarriär

Degerfors IF:s klubbchef Lars Weman har efter två och ett halvt år valt att söka sig vidare till nya utmaningar. Han kommer att jobba kvar i Degerfors IF till och med den 31 augusti för att ge föreningen bästa möjliga förutsättningar inför 2025.

Lars Weman rekryterades till Degerfors IF inför säsongen 2022. Under hans tid på posten har föreningen växt såväl ekonomiskt som organisatoriskt och står väl rustade inför framtiden.

– Jag har bestämt mig för att det här blir sista året för mig i Degerfors IF, i alla fall för den här gången. För mig har det varit viktigt att avslutet sker under en period där det har så lite inverkan på föreningen som möjligt. Alla förberedelser inför säsongen är klara och serierna har dragit igång, säger Lars Weman.

– Jag känner tacksamhet och stolthet över att ha varit en del av den här föreningen. Jag har aldrig haft ett roligare jobb och har jag aldrig träffat så många engagerade, roliga och snälla människor, så det är med blandade känslor som jag tagit beslutet att gå vidare.

Styrelsen är tacksam för det arbete som Lars Weman utfört under de här åren och önskar honom ett varmt lycka till i framtiden.