Kryss i årets andra träningsmatch

Det blev en oavgjord tillställning på Behrn Arena den här blåsiga januarisöndagen. Degerfors bjöd de ca 400 åskådarna på en svajig tillställning i framför allt första halvlek. I minut 36 gjorde Karim Mammar sitt första mål i Rö’vitt när han kvitterade till 1-1. Resultatet stod sig sedan matchen ut trots en uppsjö med målchanser för Degerfors, som inte släppte till någonting i andra halvlek. I degerforsmålet debuterade Jonas Olsson och Damjan Pavlovic spelade hela den andra halvleken. De båda stod för fina insatser på planen.

Höjdpunkter

Damjan Pavlovic efter matchen

– Jag är glad att jag fick spela 45 minuter, egentligen skulle jag bara ha spelat 30. Vi spelade bra och det var synd att vi inte lyckades vinna. Det var kul att så många unga spelare fick chansen idag och de gjorde det bra.

Tobias Solberg

– Jag tycker att vi borde ha skapat mer och gjort fler mål. Vi var väldigt kompakta och släppte inte till någonting i andra halvlek, men i första släppte vi till alldeles för mycket.

Matchfakta

Laguppställningar

Första halvlek: Jonas Olsson – Gustav Granath, Sean Sabetkar, Alexander Hedén Lindskog – Elyas Bouzaiene, Christos Gravius (ut 46), Justin Salmon, Karim Mammar – Rasmus Örqvist, Gustav Lindgren, Diego Campos.

Avbytare: Sondre Rossbach, Depi Ilunga (in 63), Benjamin Buisson(in 63), Daniel Krezic(in 63), Damjan Pavlovic (in 46), Sixten Eriksson (in 75), Jamie Bichis (in 75), Elliot Binning Karlsson (in 75) och Amir Mohammadi (in 63).

Mål: 0-1 Bellander (9′) och 1-1 Mammar (36′).

Domare: Fredrik Oppong

Publik: ca 400

Nästa match spelas fredag den 3 februari kl. 16:00 mot AFC Eskilstuna på Behrn Arena.