Klubbchefen presenterar medarbetarna på kansliet

Inför årets säsong gjorde Degerfors Idrottsförening om organisationen på kansliet. Med anledning av coronakrisen har medarbetarna fått ägna våren åt att släcka bränder och vara korttidspermitterade, men nu börjar saker och ting sakta återgå till det normala.

Klubbchef Suzanne Hällström presenterar här den nya organisationen, medarbetare för medarbetare.

Leif Olsson, försäljningschef:

”Leif har jobbat som säljare hos oss sedan 2014. Även om han var ute på en hel del äventyr under sin fotbollskarriär kan jag tycka att han är väldigt mycket Mister Degerfors IF. Han jobbar mestadels med partnerförsäljning men är också den man möter i våra loger och i vårt klubbhus i samband med evenemang.”

Suzanne Hällström, klubbchef:

”Jag är klubbchef sedan 1 januari men har varit aktiv i den här föreningen sedan 2010, både som ordförande och som funktionär. Jag är med i det här gänget för att utveckla föreningen på ett bra sätt framöver.”

Patrik Werner, sportchef:

”Vår sportchef och även tränare för vårt damlag. Jag tror de flesta känner till att han och Jonas Lindskog var ett framgångsrikt tränarpar i vårt herrlag och var en del i att klubben nådde superettan igen. Av de senaste årens lagbyggen att döma är Patrik en mycket framgångsrik sportchef, men det visste vi redan.”

Fulda Nyström, klubbadministratör:

”Fulda har jobbat väldigt länge i föreningen. Hon jobbar med ekonomi, hon svarar i telefon, hon svarar på mail och är det något vi andra behöver veta är det Fulda vi frågar. Hon har övergripande koll på hela klubben.”

Peter ”Palmen” Palmqvist, akademichef:

”Akademichef sedan 2019. En man med många strängar på sin lyra. Brinner för att gör vår akademiverksamhet så professionell som möjligt.”

Victor Lundmark, press- och kommunikationschef:

”Började i januari 2020. En rekrytering vi diskuterat fram och tillbaka med under ett antal år, men nu var det dags. En spännande rekrytering. En ung person från Stockholm som har Degerfors IF som sitt lag och som nu tagit steget in i organisationen. Jobbar på ett mycket bra sätt med klubbens externa kommunikation.”

Johannes Weidenhag, marknadssäljare:

”Yngst och den senast anställda. Han började i mars i år. Har bakgrund som säljare och är en väldigt spännande rekrytering för oss. Hans huvudsakliga inriktning är försäljning till nykund, men precis som när det gäller Leif Olsson kan man även träffa på honom i loger och i samband med andra marknadsevent.”