Justin Salmon på landslagsuppdrag med Liberia

Degerfors IF:s mittfältsmotor Justin Salmon befinner sig just nu i Johannesburg med sitt Liberia för att spela kvalet till Afrikanska mästerskapen. Först väntar Sydafrika på bortaplan och därefter ett returmöte hemma i Monrovia.

Liberia har goda chanser att kvala till de Afrikanska mästerskapen genom att knipa andraplatsen i gruppen. Sedan tidigare har både Liberia och Sydafrika mött och förlorat varsin match mot Marocko som därmed är kvalificerade. Zimbabwe fanns ursprungligen med i gruppen också, men har diskvalificerats.

– Det känns riktigt inspirerande att få vara med i kvalet. Vi har allt i egna händer då vi och Sydafrika slåss om andraplatsen i gruppen. Det hade varit hur stort som helst att få spela Afrikanska mästerskapen, säger Justin Salmon.

–  Vi ska också spela hemma i Liberia den 28 mars och det är den första hemmamatchen på fyra år. Det väntas närmare 40 000 på läktarna i vad som antagligen blir den avgörande matchen mot Sydafrika, vilket är hur coolt som helst!

Här är Liberias spelschema i kvalet till Afrikanska mästerskapen

Sydafrika – Liberia, 24 mars kl. 15:00 svensk tid.

Liberia – Sydafrika, 28 mars kl. 18:00 svensk tid.

Marocko – Liberia, 8 september kl. 00:00 svensk tid