Julkalendern 2023: Lucka 8

Från 1 december och hela vägen fram till julafton kör vi lucköppning här på degerforsif.se och i våra sociala medier. Det kan vara allt från intervjuer och klipp till erbjudanden från vår souvenirshop. Med lite tur kanske det dyker upp andra trevligheter också.

Bakom lucka nummer 8 hittar vi de fina resultaten från årets allsvenska NSI-undersökning (NSI står för Nöjd Supporter Index), där Degerfors IF placerar sig som nummer 1 i 16 av 32 kategorier.

Svensk Elitfotboll ger varje år Upplevelseinstitutet i uppdrag att utvärdera Allsvenskans publikupplevelse. I studien redovisas analys av upplevelsen och klubbarnas gemensamma och indviduella NSI samt en statistisk analys av Drivkrafter & Barriärer. Resultaten jämförs även med föregående år. Undersökningen är genomförd via webbintervjuer med ett urval av klubbarnas publik.

Degerfors IF toppar listan i följande kategorier:

• Din upplevda trygghet på arenan
  • Parkeringsmöjligheter
  • Smidighet vid insläpp av publik
  • Välkomnande av mig som publik
  • Service och bemötande från personalen på arenan
  • Mötesplatser för att få träffa vänner på arenan
  • Den digitala upplevelsen
  • Din upplevda trygghet inne på arenan
  • Rent och fräscht
  • Utbud av mat, dryck, godis etc.
  • Prisnivå på mat, dryck, godis etc.
  • Effektivitet i samband med köp av mat, dryck, godis etc.
  • Enkelt att hitta information och tydliga anvisningar inne på arenan
  • Evenemanget – utöver 90 minuter fotboll
  • Engagemang från speakern
  • Din upplevda trygghet utanför arenan efter match

Inte möjligt utan våra funktionärer

– Trots att det sportsligt sett inte gått hela vägen, så har vi ändå lyckats hålla en hög standard på våra evenemang tack vare våra funktionärer. De gör ett fantastiskt jobb med att ta hand om vår publik och ser till att alla får bästa tänkbara bemötande och service, säger Anneli Bergdahl, evenemangs- och hållbarhetsansvarig i Degerfors IF.

Utan våra funktionärer hade evenemangen aldrig kunnat hålla en sådan hög standard. Degerfors IF vill därför rikta ett stort tack till alla som arbetar på våra evenemang.

På bilderna nedan kan du läsa mer om Degerfors IF:s resultat i undersökningen.