Julkalendern 2023: Lucka 19

Från 1 december och hela vägen fram till julafton kör vi lucköppning här på degerforsif.se och i våra sociala medier. Det kan vara allt från intervjuer och klipp till erbjudanden från vår souvenirshop. Med lite tur kanske det dyker upp andra trevligheter också.

Bakom lucka 19 finner vi ytterligare en viktig pusselbit i Petter Toivonens lagbygge! Den här gången är det den målfarlige innermittfältaren Elin Lindbäck som har förlängt sitt avtal med Degerfors IF över 2024.

Under 2023 spelade Lindbäck i samtliga 26 seriematcher. Lindbäck, som har en otroligt känslig högerfot stod för fem mål varav två som skruvades in direkt på hörna. Lindbäck var även stor segerorganisatör i DM-finalen där hon slog till med två mål.

– Jag tror och hoppas att vi 2024 kommer kunna konkurrera om topp-placeringarna i Division 1 Mellersta. För egen del hoppas jag kunna bidra till att laget presterar och vinner matcher, säger Elin Lindbäck.