Julkalendern 2023: Lucka 10

Från 1 december och hela vägen fram till julafton kör vi lucköppning här på degerforsif.se och i våra sociala medier. Det kan vara allt från intervjuer och klipp till erbjudanden från vår souvenirshop. Med lite tur kanske det dyker upp andra trevligheter också.

Bakom lucka 10 hittar vi en hyllning till Bosna och krögarparet Nedzad Omerbasic och Liljana Ciric. Paret annonserade i samband med Degerfors IF:s degradering till Superettan att man väljer att vänta med pensionen och kör på ett år till.

Vi vill inte lämna nu när det är som tyngst, sa Liljana när det stod klart att Degerfors IF spelar i Superettan 2024.

Liljana och Nedzad tillsammans med Degerfors IF:s nya huvudtränare William Lundin.

Nedzads och Liljanas passion, engagemang och insatser för Degerfors IF är ovärderliga och Bosna har en speciell plats i såväl föreningens som supportrarnas hjärtan. Ett bättre ställe för våra supportrar att ladda upp inför match och fira framgångar på finns inte.