José Segura Bonilla tremålsskytt mot Nyköping

Degerfors hade återhämtat sig bra efter storförlusten mot IK Brage. Under tisdagskvällen körde Rödvitt över Nyköpings BIS på bortaplan. 0-6. Matchens tre första mål gjordes av José Segura Bonilla.

– Första målet var en hörna. Ekroth nickade och jag stötte in bollen. Andra målet var ett inspel från Ohlsson. Jag placerade det vid bortre stolpen. Tredje målet var ett skott som kom mot mig och så spelade jag bara in den, säger José.

När gjorde du hattrick senast?

– Förra året. Mot Syrianska med U21.

Vad säger du om matchen i stort?

– En bra match från vår sida. Första halvlek var bättre än den andra, tycker jag. Motståndet var inte det vi hade väntat oss, men det var en bra match för att bygga upp självförtroende och lära känna varandra mer i spelet.

Övriga mål gjordes av Victor Edvardsen, Johan Bertilsson och Gustav Granath.

Tränare Andreas Holmberg var mycket nöjd med laget insats:

– En jättebra match. Vi gjorde precis det vi hade kommit överens om. Vi hade tålamod i vårt anfallsspel och till slut gav det utdelning. Under första halvleken hade vi i stort sett bollen hela tiden. Vänder från sida till sida, väntar på lägena och gör två mål. I andra halvlek öppnade det upp sig ordentligt och blev lite ketchupeffekt. Vi hade kunnat göra fler mål, egentligen.

Vad är du allra mest nöjd med?

– Attityden, måste jag säga. Att vi studsar tillbaka efter Bragematchen. Vi har en riktigt bra grupp. Alla ger 100 procent och verkar tycka att det är jäkligt kul att spela fotboll.

En som garanterat tyckte det var jäkligt kul att spela fotboll ikväll var Sebastian Ohlsson. 27-åringen, som haft lite skadebekymmer under försäsongens första veckor, tog plats i startelvan för första gången i år och spelade längre än vad som först varit planen.

– Första halvleken var inte så överdrivet jobbig för oss där bak och det kändes kul att vara i gång, så jag ville passa på att få några minuter till, säger Sebastian.

Vad har du för tankar kring din position? Du har erfarenhet av att spela såväl mittfältare som back, men spelade bara som back idag.

– Vi har sagt att vi ska testa det nu under försäsongen och se hur det känns att vara där. Idag kändes det bra, även om motståndet inte var det bästa. Den är en rolig position.

Uppställningar och byten:

Första halvlek:

Jeff Gal

Linus Olsson – Oliver Ekroth – Sebastian Ohlsson

Erik Lindell – Erik Grandelius – Jacob Ortmark – Joel Okon Daniel

Marcus Astvald – Villiam Dahlström

José Segura Bonilla

Andra halvlek:

Jeff Gal

Sebastian Ohlsson – Gustav Granath – Joel Okon Daniel

Mohammath Hamisi – Adam Carlén – Christos Gravius – Erik Grandelius

José Segura Bonilla – Johan Bertilsson

Victor Edvardsen

Efter 67 minuter byttes Sebastian Ohlsson ut. Linus Olsson kom då tillbaka in på planen.

***

Vill du se José Segura Bonilla spela fotboll på Stora Valla? Köp ditt årskort genom att kontakta kansliet på 0586-84640 eller kontor@degerforsif.se. Ordinarie pris från 1 500 kronor.