Ismael Diawara förlänger sitt kontrakt med Degerfors IF

Hösten närmar sig för Degerfors IF och det är nu inte många matcher kvar av årets upplaga av Superettan. Detta innebär som vanligt att klubben har ett antal utgående kontrakt att se över. Sportchef Patrik Werner gläder oss med att först ut att förlänga sitt avtal är vår förstemålvakt, Ismael Diawara.

-Ismael har gjort bra ifrån sig ända sedan han kom till oss under januari månad 2018 och han tagit en ordinarie plats under året och gjort det väldigt bra, så det känns väldigt skönt att vi har kommit överens om ett nytt avtal. Avtalet sträcker sig över säsongen 2021 och det betyder att vi nu har vi våra målvaktsposter klara för nästa år med Ismael Diawara, Hugo Claesson och Jeffrey Gal, säger Patrik Werner.

Åsa Holmstrand