Information till media inför träningsstarten

Torsdag 7 januari inleder Degerfors Idrottsförenings herrlag försäsongsträningen. Vissa försäsongspass kommer att hållas inne i bollhallen medan andra hålls på konstgräsplanen utomhus.

Med anledning av den allvarliga pandemisituationen kommer alla inomhuspass tills vidare vara stängda både för journalister och för allmänheten. Däremot går det självklart bra att intervjua föreningens spelare och ledare över telefon. Kontakta press- och kommunikationschef Victor Lundmark om ni är i behov av inomhusträningsbilder som är fria att använda för redaktionellt bruk. Vi kommer kunna erbjuda aktuella bilder, om än inte alltid dagsaktuella.

Journalister är välkomna på utomhuspassen men ombeds tänka på att hålla avstånd.

Victor Lundmark
Press- och kommunikationschef