Information inför matchen mot GIF Sundsvall

På söndag spelar Degerfors IF sin andra gruppspelsmatch i Svenska cupen när GIF Sundsvall gästar Stora Valla. Stora delar av området runtomkring idrottsplatsen är avspärrade eftersom arbetet med att anlägga en ny gräsmatta på Stora Valla pågår.

Matchen börjar 17:30 och spelas som planerat på Stora Vallas konstgräsplan. Entré sker vid grinden vid konstgräsplanen, närmast huvudentrén. Insläpp från 16:30.

Entréavgift: 100 kr. Gratis för medlemmar och årskortsinnehavare.
Matchen kan även ses på Cmore.

Avspärrningar

På kartan nedan kan du se var avspärrningarna finns (markerat med rött). På parkeringen längs med konstgräsplanens långsida finns stora högar med schaktmassor. Det innebär att det inte kommer att gå att parkera eller vistas där. Parkeringsplatsen längs med A-planens huvudläktare ner mot Letälven är också inhägnad och avstängd. Vi rekommenderar dig som kommer med bil att i första hand välja någon av de parkeringsplatser som markerats ut med ett P på kartan nedan.