Information inför hemmapremiären

Här har vi samlat information som kan vara bra att känna till om du ska se Degerfors IF möta Hammarby på plats.

Köpa biljett
Till kvällens match är sittplatsbiljetterna slutsålda. Ståplatsbiljetter köper du enklast via degerforsif.ebiljett.nu. Eventuellt överblivna biljetter går att köpa i entrén till arenan från kl 18:00.

Entréerna öppnar kl. 18:00 och vi förväntar oss storpublik och därmed en hel del köer. Vi uppmanar alla besökare att komma i god tid till arenan och att ha din biljett utskriven eller tillgänglig i mobilen när du kommer till entrén. Påbörja din inpassering senast kl. 18.15 för att inte riskera att missa matchstarten.

Parkering
Det kommer att vara svårt med parkering nära arenan och det bildas ofta långa köer efter att matchen är slut. Välj gärna att parkera i centrum, t ex bakom torget, och ta en härlig promenad i det vackra vädret.

Visitation
Vi har värdar som genomför selektiv visitation av åskådare innan inträde på arenan. Om någon vägrar att bli visiterad har föreningen rätt att neka personen inträde. Visitationen görs för att förhindra att åskådare tar med sig olämpliga föremål in på arenan, så detta görs för allas trygghet.

Supporter Liaison Officer
Degerfors IF har en SLO på plats hela kvällen. Under matchen finns han tillgänglig på hemmasupportrarnas sektion och kan svara på supporterrelaterade frågor.

Kiosker
På arenan finns flertalet kiosker. Betalning i kioskerna sker med fördel med Swish, men kontanter fungerar också.

Souvenirshop
Vår shop hittar du till vänster när du kommer in på arenan. Den är öppen 1 timme innan matchstart och i paus. Vi har många nya produkter så den är väl värd ett besök!

Wi-Fi
I samband med våra matcher erbjuder vi alla besökare tillgång till fri wifi. Nätverket heter @fotboll och är valbart när du är inne på arenan. Har du dessutom vår liveapp, Degerfors IF Live kan du, när du är inloggad på nätverket, direkt se repriser på matchhändelserna.

Bortasupportrar
Bortasupportrarnas entré ligger längst ner på södra långsidan. Biljetter till sektionen hittar du på degerforsif.ebiljett.nu.

Välkomna till Stora Valla!