Inför Varberg hemma: ”Det viktigaste är att vi vinner”

Tredje hemmamatchen på tio dagar väntar för Degerfors IF som på måndagskvällen ställs mot bottenlaget Varberg. Varberg är en motståndare som Degerfors historiskt haft ganska svårt för och i fjol tog man bara en poäng över två matcher. Matchen är den sista på hemmaplan innan uppehållet för Degerfors, som sedan inte spelar på Stora Valla igen förrän den 1 juli.

Avspark: Måndag den 29 maj kl. 19:00 på Stora Valla. Entréerna öppnar redan 17:30. Välkommen in för att ta någonting att äta och dricka innan avspark.

Biljetter: Biljetter köper du här. Det finns bara ståplatsbiljetter kvar.

TV-sändning: Under hela 2023 kan du som inte är på plats på arenorna se Degerfors IF:s allsvenska matcher live på Discovery Plus. Om du tecknar ditt abonnemang via den här länken så går en del av avgiften till Degerfors IF.

Seid Korac inför morgondagens möte med Varberg

Truppen

Sondre Rossbach, Gustav Granath, Karim Mammar, Joe Gyau, Oscar Wallin, Sebastian Ohlsson, Diego Campos, Gustav Lindgren, Dijan Vukojevic, Christos Gravius, Erik Lindell, Fortune Bassey, Seid Korac, Rasmus Örqvist, Albin Mörfelt, Elyas Bouzaiene, Peter Gwargis, Justin Salmon, Jonas Olsson och Damjan Pavlovic.

Skador/utanför truppen: Carl Ljungberg, Jamie Bichis, Alexander Hedén Lindskog, Depi Ilunga, Filip Järlesand och Nikola Djurdjic.