Inför Varberg borta: ”Det kommer att vara kamp i 90 minuter”

Ödesmatch på agendan för Degerfors som under fredagseftermiddagen reser ner mot Västkusten och sedermera Varberg. Tre poäng upp till kvalplatsen där Brommapojkarna huserar, men imorgon kväll kan det förhoppningsvis vara två lag på 27 poäng där.

Avspark: Lördag den 28 oktober på Påskbergsvallen kl. 17:30. Entréerna öppnar 16:30.

Biljetter: Biljetter hittar du på varbergsbois.ebiljett.nu.

Supporterinfo: Det mesta du behöver veta hittar du här.

TV-sändning: Under hela 2023 kan du som inte är på plats på arenorna se Degerfors IF:s allsvenska matcher live på Discovery Plus. Om du tecknar ditt abonnemang via den här länken så går en del av avgiften till Degerfors IF.

Hör Joe Gyau, Peter Gwargis och Sondre Rossbach inför morgondagens match

Truppen:

Adde och Tobbe tar med följande spelare till Varberg: Sondre Rossbach, Gustav Granath, Karim Mammar, Joe Gyau, Oscar Wallin, Sebastian Ohlsson, Gustav Lindgren, Christos Gravius, Pashang Abdulla, Hugo Bolin, Seid Korac, Carl Ljungberg, Jamie Bichis, Elyas Bouzaiene, Peter Gwargis, Justin Salmon, Alexander Hedén Lindskog, De Pievre Ilunga, Jonas Olsson och Damjan Pavlovic.

Skador: Johan Mårtensson, Dijan Vukojevic, Douglas Bergqvist och Nikola Djurdjic.

Avstängningar:  Diego Campos och Rasmus Örqvist.