Inför träningsmatchen mot Elfsborg: ”Vi kommer att sättas på prov”

Imorgon väntar dubbelmöte på Borås Arena mellan Degerfors IF och IF Elfsborg, när både herrlagen och damlagen ställs mot varandra. Herrlaget mönstrar bästa möjliga trupp till matchen, men man får fortsatt klara sig utan Gustav Granath, Joe Gyau, Erik Lindell, Albin Mörfelt, Peter Gwargis och Nikola Djurdjic, som är på skadelistan.

Avspark: 13:00 för herrarna och 15:30 för damerna.

Biljetter: Biljetter till bortasektionen hittar du här (öppnas i nytt fönster).

TV-sändning: Herrarnas match streamar du via Discovery+. Teckna ditt abonnemang via den här länken så går en del av beloppet till Degerfors IF.

Hör Tobias Solbergs tankar inför morgondagens match.

Startelvan mot Elfsborg (3-4-3): Sondre Rossbach – Oscar Wallin, Seid Korac, Sebastian Ohlsson – Elyas Bouzaeiene, Damjan Pavlovic, Christos Gravius, Karim Mammar – Rasmus Örqvist, Dijan Vukojevic, Diego Campos.

Ersättare: Jonas Olsson, Sean Sabetkar, Gustav Lindgren, Fortune Bassey, Carl Ljungberg, Justin Salmon, Alexander Hedén Lindskog, Depi Ilunga och Jamie Bichis.