Inför Skövde AIK i Svenska cupen: ”För mig är det viktigast att vi vinner ikväll så vi kan ta oss an Malmö sen”

Det har återigen blivit dags för cupmatch för Degerfors som ikväll tar sig an Skövde AIK på Behrn Arena. Degerfors och Malmö FF ligger på en delad förstaplats i gruppen då lagen har samma poäng och målskillnad. Endast ett lag tar sig vidare till slutspel och det räcker med en poäng ikväll för Degerfors för att Malmö-matchen ska bli en gruppfinal.

Avspark: 18:30

Plats: Behrn Arena. Notera att endast norra läktaren (huvudläktaren) är öppen.

Biljetter: Frivillig entréavgift.

TV-sändning: C More sänder cupmatcherna. Gå in på www.cmore.se/kampanj/svenskacupen och använd koden DEGERFORSCUPEN23 när du tecknar abonnemang, så går en del av beloppet till Degerfors IF.

Hör Damjan Pavlovics tankar om sin tid i Degerfors, försäsongen hittills och dagens match mot Skövde AIK.

Truppen mot Skövde AIK

Sondre Rossbach, Karim Mammar, Sean Sabetkar, Joe Gyau, Oscar Wallin, Sebastian Ohlsson, Diego Campos, Gustav Lindgren, Dijan Vukojevic, Christos Gravius, Erik Lindell, Depi Ilunga, Seid Korac, Rasmus Örqvist, Damjan Pavlovic, Elyas Bouzaiene, Justin Salmon och Jonas Olsson.

Saknas: Gustav Granath, Albin Mörfelt, Peter Gwargis, Alexander Hedén Lindskog, Filip Järlesand, Nikola Djurdjic