Inför matchen mot BK Forward

Degerfors IF:s herrlag inleder försäsongsmatchandet imorgon, tisdag den 1 februari, mot BK Forward på Stora Vallas konstgräsplan. BK Forward slutade 2021 på andraplats i division 2 men avancerade ändå till division 1 norra när Akropolis inte beviljades elitlicens.

Läget i truppen är bra med de flesta spelarna tillgängliga. Oscar Wallin, Adam Carlén och Dijan Vukojevic kommer av olika skäl att stå över matchen. I fredags spelade laget en internmatch på 2 x 25 minuter där även flera juniorspelare deltog. Matchen slutade 3-1 efter mål av Ludvig Steen, Gustav Granath, Jakob Andersson och Diego Campos.

Tränare Tobias Solberg ser fram emot att få komma igång med matchandet.

– Det blir första riktiga matchen för oss. Vi siktar på att alla ska få spela 45 minuter och verkligen få rulla igång. Alla ska få känna på match utan att belastas för mycket, säger Tobias Solberg.

Matchen startar kl. 18:00 med insläpp från kl. 17:00.
Frivillig entréavgift. Ingång vid huvudentrén.
Matchen sänds också av Nerikes Allehanda.

Matchtruppen:

Jeff Gal, Sebastian Ohlsson, Sean Sabetkar, Gustav Granath, Daniel Krezic, Erik Lindell, Anton Kralj, Johan Bertilsson, Christos Gravius, Abdelrahman Saidi, Diego Campos, Adhavan Rajamohan, Nikola Djurdjic, Jakob Andersson, Erik Grandelius, Justin Salmon, Ludvig Steen, Carl Ljungberg, Liam Svensson och Filip Järlesand.

Tobias Solberg om försäsongen och läget i truppen: