Inför matchen mot Jönköpings Södra

Det har blivit dags försäsongsmatch nummer åtta för herrarna och för motståndet den här gången står Jönköpings Södra IF. Degerfors IF kommer till matchen med två fina träningsveckor bakom sig där de slipat på det som inte riktigt fungerade senast mot Elfsborg. Till lördagens match finns dessutom Alfie Whiteman och nyförvärvet Joe Gyau med i truppen.

Imorgon, lördag kl. 14:00 tar Degerfors IF emot Jönköpings Södra IF på Stora Vallas konstgräsplan. Sebastian Ohlsson, som har mött Jönköpings Södra i både Allsvenskan och Superettan vid flera tillfällen, ser fram emot matchen och tror att det blir ett bra genrep inför starten av Allsvenskan 2022.

Läget i truppen?

– Det är ett bra go i hela gänget och vi ser fram emot att göra en bättre prestation imorgon än den vi gjorde mot Elfsborg.

Vad har du för tankar om försäsongen hittills?

– Vi har väl blandat och gett. Höga toppar och djupa dalar. Mot GIF Sundsvall gjorde vi till exempel en jättefin prestation. Mot Elfsborg var vi bra stundtals, men det var också väldigt mycket sämre ageranden i den matchen, så det finns saker att jobba på.

Någonting särskilt som ni gör bra nu och någonting ni behöver slipa på?

– Vårt anfallsspel är någonting som vi alltid är bra på. Uppspelsfasen och sista tredjedelen. Det är klart det finns saker att förbättra där också, men anfallsspelet känns bra. Försvarsspelet är väl det vi behöver jobba med mest.

Match mot Jönköping Södra imorgon, tankar om den matchen?

– Jönköping är en bra motståndare som gillar att spela fotboll. Jag hoppas att helheten sitter med anfalls- och försvarsspel som vi missade lite i mot Elfsborg senast. Vi ska spela 90 minuter bra fotboll. Jönköping är skickliga och gillar att hålla i bollen, så det blir en bra match för oss och de som tittar, avslutar Sebastian Ohlsson.

Truppen

Tillgängliga spelare: Alfie Whiteman, Gustav Granath, Ronald Mukiibi, Sean Sabetkar, Joe Gyau, Oscar Wallin, Sebastian Ohlsson, Diego Campos, Johan Bertilsson, Dijan Vukojevic, Christos Gravius, Erik Lindell, Daniel Krezic, Rasmus Örqvist, Anton Kralj, Abdelrahman Saidi, Adam Carlén, Justin Salmon, Adhavan Rajamohan, Jeff Gal och Nikola Djurdjic.

Ej tillgängliga spelare: Jakob Andersson.

Matchen börjar 14:00 och spelas på Stora Vallas konstgräsplan.
Entré sker vid grinden vid konstgräsplanen, närmast huvudentrén. Insläpp från 13:00

Entréavgift: Gratis inträde.
Matchen sänds på Discovery+ och om du tecknar ditt abonnemang via den här länken så går en del av avgiften till Degerfors IF.

Avspärrningar

På kartan nedan kan du se var avspärrningarna finns (markerat med rött). På parkeringen längs med konstgräsplanens långsida finns stora högar med schaktmassor. Det innebär att det inte kommer att gå att parkera eller vistas där. Parkeringsplatsen längs med A-planens huvudläktare ner mot Letälven är också inhägnad och avstängd. Vi rekommenderar dig som kommer med bil att i första hand välja någon av de parkeringsplatser som markerats ut med ett P på kartan nedan.