Inför Malmö hemma: ”Vi behöver vässa till vår tydlighet i offensiv box”

Imorgon är det dags för 2023 års upplaga av Gratismatchen och Degerfors IF ställs mot inga mindre än Malmö FF på Stora Valla.

Avspark: Lördag den 23 augusti på Stora Valla kl. 15:00 (entréerna öppnar 13:30, KOM I TID!).

Publikinformation: Det mesta du behöver ha koll på hittar du här.

Biljetter: Finnes här. Det finns ett begränsat antal biljetter i entréerna. Först till kvarn. Biljetter reserverade för barn finns också i entréerna.

TV-sändning: Under hela 2023 kan du som inte är på plats på arenorna se Degerfors IF:s allsvenska matcher live på Discovery Plus. Om du tecknar ditt abonnemang via den här länken så går en del av avgiften till Degerfors IF.

Hör Tobias Solbergs och Rasmus Örqvists tankar inför morgondagens match

Truppen

Tränarparet Tobias Solberg och Andreas Holmberg mönstrar följande trupp: Sondre Rossbach, Gustav Granath, Karim Mammar, Oscar Wallin, Sebastian Ohlsson, Diego Campos, Gustav Lindgren, Christos Gravius, Pashang Abdulla, Hugo Bolin, Seid Korac, Rasmus Örqvist, Carl Ljungberg, Jamie Bichis, Peter Gwargis, Justin Salmon, Alexander Hedén Lindskog, Depi Ilunga, Jonas Olsson, Douglas Bergqvist och Damjan Pavlovic.

Ej tillgängliga/utanför truppen: Johan Mårtensson (sjuk), Joe Gyau (skada), Dijan Vukojevic (skada), Elyas Bouzaiene (avstängd), Nikola Djurdjic (skada).