Inför Malmö FF borta: ”Ska vara noggranna hela tiden”

Omgång 11 ska avverkas ikväll och Degerfors ställs mot inga mindre än Malmö FF på bortaplan. En på förhand ytterst tuff uppgift, men som vi alla vet så har större mirakel skett och vårt bortafacit på senare tid mot just Malmö är ändå ganska bra. 2-2 i höstas och en mycket snöplig förlust i Svenska cupen senast, där Degerfors hade ledningen till matchens slutsekunder.

Avspark: Måndag den 5 juni kl. 19:10 på Eleda stadion. Entréerna öppnar 17:30.

Biljetter: Biljetter köper du här.

Supporterinfo: Hittar du här.

TV-sändning: Under hela 2023 kan du som inte är på plats på arenorna se Degerfors IF:s allsvenska matcher live på Discovery Plus. Om du tecknar ditt abonnemang via den här länken så går en del av avgiften till Degerfors IF.

Hör Rasmus Örqvist inför kvällens drabbning.

Truppen

Sondre Rossbach, Gustav Granath, Karim Mammar, Joe Gyau, Oscar Wallin, Sebastian Ohlsson, Diego Campos, Gustav Lindgren, Dijan Vukojevic, Erik Lindell, Rasmus Örqvist, Albin Mörfelt, Jamie Bichis, Elyas Bouzaiene, Peter Gwargis, Justin Salmon, Alexander Hedén Lindskog, De Pievre Ilunga, Jonas Olsson och Damjan Pavlovic.

Skador: Nikola Djurdjic

Sjukdom: Fortune Bassey

Avstängda: Christos Gravius och Seid Korac.

Utanför truppen av konkurrensmässiga skäl: Carl Ljungberg och Filip Järlesand.