Inför Kalmar FF hemma: ”Jätteviktig match, tre poäng som gäller”

Sista lördagsmatchen på Stora Valla i år står för dörren när vi tar emot tabellsexan Kalmar FF. Ett Kalmar som stått för bra resultat de senaste matcherna och befäst sin placering i den övre halvan av tabellen. För Degerfors del gäller inget annat än tre poäng och fortsatt jakt på allsvenskt spel 2024.

Avspark: Lördag den 21 oktober på Stora Valla kl. 15:00. Entréerna öppnar redan kl. 13:30.

Biljetter: Biljetter hittar du som vanligt på degerforsif.ebiljett.nu.

TV-sändning: Under hela 2023 kan du som inte är på plats på arenorna se Degerfors IF:s allsvenska matcher live på Discovery Plus. Om du tecknar ditt abonnemang via den här länken så går en del av avgiften till Degerfors IF.

Hör Karim Mammar, Christos Gravius och Andreas Holmberg inför morgondagens match

Truppen

Adde och Tobbe har tagit ut följande trupp till morgondagens match: Sondre Rossbach, Gustav Granath, Karim Mammar, Joe Gyau, Oscar Wallin, Sebastian Ohlsson, Diego Campos, Gustav Lindgren, Christos Gravius, Pashang Abdulla, Hugo Bolin, Seid Korac, Rasmus Örqvist, Elyas Bouzaiene, Peter Gwargis, Justin Salmon, Alexander Hedén Lindskog, Jonas Olsson, Douglas Bergqvist och Damjan Pavlovic.

Skador: Johan Mårtensson, Dijan Vukojevic och Nikola Djurdjic.

Avstängningar: –