Inför Kalmar FF borta: ”Vi måste våga mer”

Det har blivit dags för Rö’vitt att ta sig an Kalmar i den tolfte omgången omgången av Allsvenskan. Ett Kalmar som ligger på en sjätteplats i tabellen och 18 inkasserade poäng. En traditionellt svår bortamatch för Degerfors som hittills i år inte lyckats ta någon poäng på bortaplan ännu.

Avspark: Lördag den 10 juni kl. 15:00 på Guldfågeln Arena. Entréerna öppnar 13:30.

Biljetter: Biljetter köper du här.

Supporterinfo: Kommer i separat nyhet under kvällen.

TV-sändning: Under hela 2023 kan du som inte är på plats på arenorna se Degerfors IF:s allsvenska matcher live på Discovery Plus. Om du tecknar ditt abonnemang via den här länken så går en del av avgiften till Degerfors IF.

Hör Joe Gyau inför morgondagens drabbning.

Truppen

Sondre Rossbach, Gustav Granath, Karim Mammar, Joe Gyau, Oscar Wallin, Sebastian Ohlsson, Diego Campos, Gustav Lindgren, Dijan Vukojevic, Christos Gravius, Erik Lindell, Seid Korac, Rasmus Örqvist, Albin Mörfelt, Elyas Bouzaiene, Peter Gwargis, Justin Salmon, De Pievre Ilunga, Jonas Olsson och Damjan Pavlovic.

Skador: Nikola Djurdjic

Avstängda: –

Utanför truppen: Fortune Bassey, Carl Ljungberg, Jamie Bichis, Alexander Hedén Lindskog, Filip Järlesand.