Inför IFK Värnamo borta: ”Krävs hårt arbete och att presspelet funkar”

Vi är framme vid den 19:e omgången av Allsvenskan och imorgon bär det av till Värnamo. Tillbaka i truppen är Christos Gravius som var avstängd senast mot Brommapojkarna.

De kommande matcherna är oerhört viktiga för Degerfors som under måndagskvällen ställs mot tabellelvan Värnamo. Ett Värnamo som på 18 matcher spelat in 22 poäng via sju vinster, en oavgjord och tio förluster. Båda lagen kommer till morgondagens tillställning med en vinst mot Brommapojkarna i ryggen. Degerfors besegrade BP med 2-0 hemma på Stora Valla och Värnamo vann med samma siffror på Grimsta den 5 augusti.

Vid seger lämnar Degerfors kvalplatsen och intar 13:e-platsen i den förhållandevis jämna tabellen.

Avspark: Måndag den 14 augusti på Finnvedsvallen kl. 19:00.

Biljetter: Biljetter till bortasektionen köper du här.

TV-sändning: Under hela 2023 kan du som inte är på plats på arenorna se Degerfors IF:s allsvenska matcher live på Discovery Plus. Om du tecknar ditt abonnemang via den här länken så går en del av avgiften till Degerfors IF.

Hör Elyas Bouzaiene inför morgondagens match mot Värnamo

Truppen

Tränarduon Andreas Holmberg och Tobias Solberg har tagit ut följande trupp till matchen.

Sondre Rossbach, Gustav Granath, Karim Mammar, Joe Gyau, Sebastian Ohlsson, Diego Campos, Gustav Lindgren, Christos Gravius, Pashang Abdulla, Seid Korac, Rasmus Örqvist, Albin Mörfelt, Jamie Bichis, Elyas Bouzaiene, Peter Gwargis, Justin Salmon, Alexander Hedén Lindskog, De Pievre Ilunga, Jonas Olsson, Douglas Bergqvist och Damjan Pavlovic.

Ej tillgängliga: Johan Mårtensson, Oscar Wallin, Dijan Vukojevic, Carl Ljungberg, Nikola Djurdjic.