Inför IFK Göteborg hemma: ”Vi ska hålla ihop och inte vika ner oss”

Imorgon är det matchen med stort M på Stora Valla. Det är lapp på luckan sedan i måndags och ett glödhett möte mellan Rö’vitt och Blåvitt som ska avgöras.

Degerfors IF har två raka segrar och lika många hållna nollor inför morgondagens drabbning. IFK Göteborg kommer även dem från en imponerande seger hemma mot Djurgården. Degerfors tog sig förbi AIK upp på säker mark i och med segern över Värnamo senast. IFK Göteborg är kvar på nedflyttningsplats, men kommer av allt att döma stärkta till Stora Valla stärkta av vinsten senast.

I truppen är Johan Mårtensson tillbaka efter sin hjärnskakning som han ådrog sig i mötet med Norrköping. På skadelistan finns Oscar Wallin,

Avspark: Lördag den 19 augusti på Stora Valla kl. 15:00 (entréerna öppnar 13:30, KOM I TID!).

Biljetter: Slutsålt. Det finns ett begränsat antal biljetter i entréerna. Först till kvarn.

TV-sändning: Under hela 2023 kan du som inte är på plats på arenorna se Degerfors IF:s allsvenska matcher live på Discovery Plus. Om du tecknar ditt abonnemang via den här länken så går en del av avgiften till Degerfors IF.

Hör Karim Mammars tankar inför matchen mot IFK Göteborg

Truppen

Sondre Rossbach, Gustav Granath, Karim Mammar, Johan Mårtensson, Joe Gyau, Sebastian Ohlsson, Diego Campos, Gustav Lindgren, Christos Gravius, Pashang Abdulla, Seid Korac, Rasmus Örqvist, Jamie Bichis, Elyas Bouzaiene, Peter Gwargis, Justin Salmon, Alexander Hedén Lindskog, De Pievre Ilunga, Jonas Olsson, Douglas Bergqvist och Damjan Pavlovic.

Ej tillgängliga: Oscar Wallin, Dijan Vukojevic, Carl Ljungberg, Albin Mörfelt, Filip Järlesand, Nikola Djurdjic.