Inför hemmapremiären mot Lödöse Nygård: Vi blir bättre och bättre

Imorgon kväll kl. 19:30 vankas det hemmapremiär för damerna som tar emot västgötska Lödöse Nygård på Stora Vallas konstgräsplan. Stämningen i truppen är mycket bra och tron på tre poäng stark efter en spelmässigt godkänd seriepremiär senast mot topptippade IK Rössö.

Lödöse Nygård kommer från en seriepremiär där man besegrade IFK Hallsberg hemma med 2-0. Laget placerade sig under 2021 på en sjätteplats i Division 1 Norra Götaland och har, precis som Degerfors förstärkt truppen med flertalet nyförvärv. Degerfors föll, trots en stark insats med 1-0 mot IK Rössö Uddevalla i premiären av Division 1 Norra Götaland. Tränare Patrik Werner tycker att laget stod upp mycket bra mot vad som på förhand tippas vara en seriefavorit.

– Vi gjorde en bra insats i premiären. Vårt försvarsspel fungerade bra och de hade svårt att skapa chanser på oss. Vårt anfallsspel lämnar lite att önska, dock. Det som är positivt är att Rössö är tippat topplag och vi matchar dem i 90 minuter. Vi borde ha fått med oss en poäng, säger Patrik Werner.

– Vi har tränat på bra i veckan och är väl förberedda på hemmapremiär. Vi behöver göra bra prestationer och komma upp i nivå för att få med oss poäng, det finns inga dåliga lag i den här serien. Vi lär oss hela tiden och vi kommer att bli bättre och bättre ju längre serien går. Lödöse vann sin premiär och verkar vara ett skickligt lag. Vi förväntar oss en tuff uppgift men siktar naturligtvis på tre poäng.

Matchen spelas på Stora Vallas konstgräsplan och avspark sker kl. 19:30. Entrén kostar 50 kr. Du som har köpt årskort hämtar ut ditt kort i entrén. Betalning sker med Swish. Du som inte har möjlighet att se matchen på plats kan streama den via Spiideo. Det kostar 59 kr och intäkterna går till damlaget.

Truppen

Tillgängliga spelare: Anna Zander, Ida Mattsson, Wilma Holgersson, Kathlene Fernström, Anna Jansson, Sarah Bergman, Emilia Dahlström, Rosie Orr, Rebecca Ståhlhammar, Jessica Karlsson, Maja Edlund, Erica Ericsson, Nimo Abdulkadir, Jamie Tiurianiemi, Josefine Sjöholm,. Tyra Eriksson, Alma Nielsen, Sofie Petri, Ida Henriksson, Emma Tryggvesson, Elin Lindbäck, Jessica Axelsson, Matilda Knutsson, Sanna Carlsson, Moa Ivansson, Lisen Larsson, Maja Mohlin och My Särnholm.

Tack till våra årskortsinnehavare!

Conny Svensson, Nicklas Neuman, Håkan Lennartsson, Patrik Werner, Nicklas Eriksson, Mayvor Åsbom, Anette Blom, Henrik Strömlund, Charlotte Silverhjelm, Hugo Forsberg, Mats Brohagen, Gudrun Nilsson, Herman Carlsson, Inga Maj Sundqvist, Ulf Werner, Anna Sundqvist, Stig Ove Nilsson, Fredrik Rakar, Carolina Hamberg, Lars Weman, Bengt Arne Olsson, Liselott Wahlström, Dan Ackefur, Mattias Hermansson, Kristina Olsson, Kennet Karlsson, Börje Söderström, Liselotte Evaldsson, Håkan Lennartsson, Åke Persson, Tommy Kihl, Robert Johansson, Siv Mattsson, Liselotte Evaldsson, Per Mattsson, Olof Andersson, Henrik Lilja, Roger Werner, Johan Rosenqvist, Annelie Rosenqvist, Rikard Werner, Anders Larsson, Andreas Friman Zetterman, Johan Wargclou, Anneli Zander, Tomas Zander, Andreas Björk, Sigvard Bengtsson, Lina Gustafsson, Sofie Dahlin, Anette Karlsson, Sebastian Hammertoft och Johan Wase.

Vill du också bli årskortsinnehavare?
Swisha 400 kr till 123 395 18 11. Ange ”damlaget” i betalningen.