Inför Gideonsberg – Degerfors IF

Imorgon fortsätter damerna sin uppladdning inför seriestarten av division 1 när man beger sig till Västerås för träningsmatch mot Gideonsbergs IF.

Gideonsberg har, precis som Degerfors IF numera, avancerat och ska spela i division 1 under 2022. De är dock ingen blivande seriekonkurrent eftersom man tillhör division 1 Norra Svealand. En bra värdemätare enligt tränare Patrik Werner.

– Läget i truppen är bra. Vi har haft lite sjukdomar och småskador, men det tillhör väl försäsongen och det är vi väl inte ensamma om. Det börjar närma sig seriestart och det blir här blir en mycket bra värdemätare mot ett starkt Gideonsberg.

– Jag vill att vi fortsätter att utveckla både försvars- och anfallsspel. Förra matchen hade vi ett stort bollinnehav och fick jobba med vårt anfallsspel. I den här matchen tror jag att vi kommer att få jobba mycket med försvaret.

Degerfors IF kommer till matchen med varierande försäsongsresultat i ryggen. Patrik Werner är ändå nöjd och tycker att laget vässat sig ju längre försäsongen gått.

– Det ser bättre och bättre ut och vi måste jobba hårt nu de närmsta veckorna för vad som komma skall. Ska vi kunna hävda oss i division 1 måste vi finslipa detaljer i försvar och anfall.

Praktisk information

Matchen börjar 14:00 och spelas på Iver Arena.
För ytterligare information hänvisar vi till Gideonsbergs webbplats.