Inför genrepet mot IK Brage: ”Vill se att det mesta sitter. Vi ska bara gå ut och vinna”

Imorgon är det dags för generalrepetition för Degerfors IF som nästa vecka påbörjar det allsvenska äventyret 2023. Till matchen finns både Gustav Granath och nyförvärvet Peter Gwargis tillgängliga efter skador. Gwargis, som inleder på bänken gör sin första match på nästan ett år efter korsbandsskadan.

Avspark: Fredag den 24 mars kl. 16:00 på Behrn Arena i Örebro.

Biljetter: Frivillig entréavgift.

TV-sändning: Följ matchen hos Expressen här eller hos Nerikes Allehanda här.

Hör Peter Gwargis tankar om att vara tillbaka på planen och om morgondagens match.

Startelvan: Sondre Rossbach – Gustav Granath, Seid Korac, Sebastian Ohlsson – Elyas Bouzaiene, Christos Gravius, Damjan Pavlovic, Karim Mammar – Rasmus Örqvist, Dijan Vukojevic, Diego Campos.

Ersättare: Jonas Olsson, Sean Sabetkar, Gustav Lindgren, Erik Lindell, Fortune Bassey, Carl Ljungberg, Peter Gwargis, Alexander Hedén Lindskog, De Pievre Ilunga och Jamie Bichis.

Utanför truppen med skador/sjukdom: Joe Gyau, Oscar Wallin, Albin Mörfelt och Nikola Djurdjic.