Inför Elfsborg borta: ”Vi ska våga och gå ut och köra”

Imorgon ställs Degerfors IF mot Elfsborg på Borås Arena. En match som kan komma att betyda en hel del för de bägge lagen då Elfsborg går för guldet och Degerfors slåss för sin allsvenska överlevnad.

Avspark: Söndag den 5 november på Borås Arena kl. 17:30.

Biljetter: Köpes via den här länken (OBS! Arenan är utsåld, så bara bortastå finns kvar).

Supporterinfo: Allt du behöver veta hittar du här.

TV-sändning: Under hela 2023 kan du som inte är på plats på arenorna se Degerfors IF:s allsvenska matcher live på Discovery Plus. Om du tecknar ditt abonnemang via den här länken så går en del av avgiften till Degerfors IF.

Hör Tobias Solberg inför matchen

Truppen

Tränarparet Tobias Solberg och Andreas Holmberg mönstrar följande trupp: Sondre Rossbach, Gustav Granath, Karim Mammar, Joe Gyau, Oscar Wallin, Sebastian Ohlsson, Diego Campos, Gustav Lindgren, Pashang Abdulla, Hugo Bolin, Seid Korac, Rasmus Örqvist, Carl Ljungberg, Jamie Bichis, Elyas Bouzaiene, Peter Gwargis, Justin Salmon, Alexander Hedén Lindskog, De Pievre Ilunga, och Jonas Olsson.

Ej tillgängliga/utanför truppen: Johan Mårtensson, Dijan Vukojevic, Christos Gravius (avstängd), Douglas Bergqvist, Nikola Djurdjic, Damjan Pavlovic.