Inför Degerfors IF – Lysviks IF

Ikväll fortsätter damerna att slipa på formen när Lysviks IF gästar Stora Valla för en träningsmatch.

Lysviks IF hör till vardags hemma i Division 2 Västra Svealand och har under försäsongen spelat tre matcher hittills. Det är en bekant motståndare, som under fjolåret var seriekonkurrent till Degerfors IF. Tränare Patrik Werner tror och hoppas att laget ska föra matchen.

– Jag ser gärna att vi tar kommandot direkt och styr där ute på planen. Vi kommer till matchen med en bra vecka bakom oss och det är bra stämning i laget. Jag hoppas det kan avspegla sig i kvällens insats.

Degerfors IF kommer till matchen med en 2-1-seger i ryggen efter att ha besegrat Hertzöga i lördags. Patrik Werner är nöjd med insatsen men hoppas att laget kan höja sig ytterligare ett snäpp.

– Tjejerna krigar på otroligt bra, oavsett om det är träning eller match. Vi blir bara bättre och bättre hela tiden. Det går åt rätt håll och jag är övertygad om att vi kommer bli en svår motståndare för de flesta lagen i Division 1 om vi får slipa till några detaljer.

Matchen börjar 19:30 och spelas på Stora Vallas konstgräsplan.
Du som inte har möjlighet att se matchen på plats, kan streama den live via Spiideo.
Det kostar 59 kr att köpa matchen och intäkterna går direkt till damlaget. Följ den här länken för att ta dig till streamen.