Inför BK Häcken borta: ”En tuff uppgift”

Regerande svenska mästarna BK Häcken på Bravida Arena är vad som väntar Degerfors IF imorgon. En på förhand tuff uppgift mot ligatvåan som hittills skrapat ihop 15 poäng på sju matcher. Lagkapten Sebastian Ohlsson är tillbaka i truppen, medan Gustav Granath och Christos Gravius står över till följd av känningar.

Avspark: Lördag den 13 maj kl. 1500 på Bravida Arena.

Biljetter: Biljetter köper du här (länk till bkhacken.ebiljett.nu)

Supporterinfo: Publiceras under kvällen i separat nyhet.

TV-sändning: Under hela 2023 kan du som inte är på plats på arenorna se Degerfors IF:s allsvenska matcher live på Discovery Plus. Om du tecknar ditt abonnemang via den här länken så går en del av avgiften till Degerfors IF.

Hör Elyas Bouzaienes tankar inför morgondagens drabbning.

Truppen: Sondre Rossbach, Karim Mammar, Sean Sabetkar, Joe Gyau, Oscar Wallin, Sebastian Ohlsson, Diego Campos, Gustav Lindgren, Dijan Vukojevic, Erik Lindell, Fortune Bassey, Seid Korac, Rasmus Örqvist, Albin Mörfelt, Elyas Bouzaiene, Peter Gwargis, Justin Salmon, Depi Ilunga, Jonas Olsson och Damjan Pavlovic.

Skador/utanför truppen: Gustav Granath, Christos Gravius, Carl Ljungberg, Alexander Hedén Lindskog, Filip Järlesand och Nikola Djurdjic.