Inför AIK – Degerfors IF: ”Det är upp till oss att styra matchen åt det hållet vi vill”

Det är återigen en viktig match i bottenstriden som väntar Degerfors, som imorgon ställs mot AIK på Friends Arena. Ett högintressant möte på många sätt och vis där tre poäng är det enda som räknas för de bägge lagen. Jämfört med truppen mot Häcken senast så ersätter Alexander Hedén Lindskog mittfältaren Damjan Pavlovic som blivit sjuk.

Avspark: Måndag den 18 september på Friends Arena kl. 19:10.

Biljetter: Köpes via den här länken.

Supporterinfo: Läs mer på AIK:s webbplats.

TV-sändning: Under hela 2023 kan du som inte är på plats på arenorna se Degerfors IF:s allsvenska matcher live på Discovery Plus. Om du tecknar ditt abonnemang via den här länken så går en del av avgiften till Degerfors IF.

Hör Douglas Bergqvists tankar inför matchen mot AIK

Truppen

Tränarparet Tobias Solberg och Andreas Holmberg mönstrar följande trupp: Sondre Rossbach, Gustav Granath, Karim Mammar, Johan Mårtensson, Joe Gyau, Oscar Wallin, Sebastian Ohlsson, Diego Campos, Gustav Lindgren, Christos Gravius, Pashang Abdulla, Hugo Bolin, Seid Korac, Rasmus Örqvist, Elyas Bouzaiene, Peter Gwargis, Justin Salmon, Alexander Hedén Lindskog, Jonas Olsson och Douglas Bergqvist.

Ej tillgängliga/utanför truppen: Dijan Vukojevic, Carl Ljungberg, Jamie Bichis, De Pievre Ilunga, Nikola Djurdjic, Damjan Pavlovic.