Holmberg och Solberg klara för ytterligare tre år

Andreas Holmberg och Tobias Solberg tog över huvudansvaret för Degerfors Idrottsförenings herrlag inför 2020. Under sitt första år på posten har tränarduon lett laget till svenska cupens gruppspel 2021 och har redan lyckats åstadkomma Rödvitts bästa säsong i superettan någonsin – trots att det fortfarande återstår tre omgångar.

Det är därför med stor glädje vi kan bekräfta att Holmberg och Solberg förlängt sina avtal med DIF till och med säsongen 2023.

– Det är glädjande att vi har nått en överenskommelse med de här mycket kompetenta tränarna. De har gjort ett bra jobb med att utveckla vårt spel och har sett till att vi spelar väldigt attraktiv fotboll. Holmberg och Solberg är också kulturbärare i den här klubben och nu kan vi konstatera att de kommer vara det i många år framöver, säger sportchef Patrik Werner.

Andreas Holmberg:

– Det är fantastiskt kul att få fortsätta jobba i den här fina föreningen.

Vad ser du framför dig under de kommande tre åren?

– Att vi går upp i allsvenskan och etablerar oss där.

Tobias Solberg:

– Jag känner en oerhörd glädje och stolthet. Det är fantastiskt kul att tillsammans med min gode vän ”Adde” få fortsätta driva den här föreningen framåt.