Hjälp oss i jakten på en halv mille

Insamlingen till ”Tro på det”-matchen mot Västerås SK, 5 oktober, har redan överträffat alla förväntningar. Bara från privatpersoner har vi fått in över 415 000 kronor. Tidigare år har motsvarande summa (vid insamlingens slut) varit cirka 100 000.

Det här är en imponerande manifestation i klubbhjärta och ni ska veta att vi från föreningens sida är enormt tacksamma.

Men hörni, drömgränsen på en halv miljon kronor är ju inom räckhåll. Vore det inte häftigt om vi tillsammans kan nå den? Om vi tillsammans kan jaga en halv mille under insamlingens sista vecka?

Vi förväntar oss inte att ni ska skänka ännu mer pengar, det vore liksom ofint. Däremot vore det riktigt kul om ni vill vara med och sprida budskapet. Vi försöker uppdatera er så frekvent som det administrativa arbetet tillåter och så ser vi om den här föreningen är kapabel till ännu ett stordåd mitt i coronakrisen.

Nu kör vi Degerfors! Jakten på en halv mille börjar här.