Herrarna provar nytt spelsystem mot division 2-lag

Ikväll är Karlstad Fotbolls division 2-lag gäster på Stora Valla. Matchen var ursprungligen tänkt för Degerfors U21-lag, men kommer istället att användas som en sorts matchträning för a-laget. Samtliga tillgängliga utespelare kommer få så mycket speltid som möjligt och tränarduon ska dessutom experimentera med ett nytt spelsystem. Det blir en form av 3-1-4-2 som ska testas.

Sex spelare (Christoffer Wiktorsson, Johan Bertilsson, Daniel Janevski, Sebastian Ohlsson, Villiam Dahlström och Linus Olsson) står över kvällens match men är samtliga mer eller mindre skadefria och i träning med laget.

Degerfors kommer i den första halvleken formera sig så här:

Ismael Diawara

Gustav Granath – Oliver Ekroth – Joel Okon Daniel

Adam Carlén

Erik Lindell – Jacob Ortmark – Christos Gravius – Axel Lindahl

Victor Edvardsen – Emil Portén

I den andra halvleken ska följande lag gå ut på planen:

Ismael Diawara

Erik Lindell – Tufve Östlund – Gustav Granath

Christos Gravius

Marcus Astvald – Erik Grandelius – Joel Okon Daniel – Ferhad Ayaz

Victor Edvardsen – José Segura Bonilla

Avspark 18:30. Det kommer inte att vara något arrangemang kring matchen, men alla som vill komma och titta är självklart välkomna till konstgräset.

***

Vill du se Andreas Holmberg och Tobias Solberg prova nya spelsystem på Stora Valla? Köp ditt årskort genom att kontakta kansliet på 0586-84640 eller kontor@degerforsif.se. Ordinarie pris från 1 500 kronor.