Herrarna möter Linköping i årets första match

På lördag, 25 januari, tar Degerfors IF emot FC Linköping City på Stora Vallas konstgräs. Det blir en första möjlighet att se nyförvärv som Johan Bertilsson och Victor Edvardsen i den rödvita tröjan. Ett spännande första test för nya tränarduon Andreas Holmbergs och Tobias Solbergs lagbygge.

FC Linköping City spelar i division 1 och slutade förra säsongen på tredje plats i den norra serien. Klubben var endast tre poäng från att få kvala till superettan.

Här är viktig information till dig som tänker besöka årets första match:

Avspark: Lördag 25 januari, klockan 13:00.

Inträde: Matchen kommer ha frivillig entré vilket innebär att du som supporter själv bestämmer hur mycket du vill stötta klubben med. Både swish och kontanter fungerar. Vi släpper in publiken genom klubbhuset och dörrarna öppnas 12:00.

Mat: Inne i klubbhuset kommer det finnas en servering där du bland annat kan köpa korv och fika.

Media: Det krävs ingen ackreditering för att komma in på matchen. Om du som journalist är i behov av ett pressrum med el och wifi, vänligen kontakta press- och kommunikationschef Victor Lundmark på victor.lundmark@degerforsif.se senast fredag klockan 13:00.

***

Köp ditt årskort genom att kontakta kansliet på 0586-84640 eller kontor@degerforsif.se. Ordinarie pris från 1 500 kronor.