Henrik Andersson är ny P16-tränare i Degerfors IF:s akademi

Degerfors IF har gjort klart med Henrik Andersson som blir ny tränare för P16-laget. Henrik kommer senast från rollen som assisterande tränare i Karlslunds IF i division 2.

31-årige Henrik Andersson kommer ursprungligen från Fellingsbro norr om Örebro, men tränarkarriären inleddes i Umeå FC:s akademi i samband med att han studerade till psykolog i staden. 2020 gick flyttlasset hem till Örebro och Karlslunds P17-lag innan han 2022 tog klivet upp som assisterande tränare i föreningens A-lag. Efter tre år i Karlslund tar Henrik nu klivet till Degerfors IF.

– Det känns spännande att få möjligheten att kombinera mina intressen för ledarskap och fotboll i en allsvensk förening. Jag är framför allt glad över att få jobba med en process igen och att få jobba med ungdomar. Jag sökte mig till Degerfors IF för att jag brinner för ungdomar och för att få fortsätta min egen utvecklingsresa som tränare. Jag hoppas kunna vara med och bidra till nästa generations spelare i Degerfors IF:s A-lag, säger Henrik.

Välkommen till Degerfors IF, Henrik Andersson!