Händelserik lördag på Stora Valla

På lördag spelas den viktiga matchen mellan Degerfors IF och GIF Sundsvall på Stora Valla. SMHI:s prognos visar någonstans mellan 20 och 23 grader och på Stora Valla händer det massor av saker vid sidan av matchen.

Klä dig i rött och du har chansen att vinna souvenirer

Precis som rubriken antyder. Klä dig i din bästa DIF-outfit och ta chansen att vinna presentkort i vår souvenirbod. I souvenirboden hittar du allt från matchtröjor till kaffekoppar och handdukar. Matchens vara är t-shirts, som dagen till ära kostar 149 kr (ord. pris 199 kr).

Drop in-vigsel

Passa på och gör slag i saken på ett smidigt, unikt och minnesvärt sätt! Par som vill viga sig på Stora Valla kan en timme innan avspark komma ner till Stora Valla och viga sig. Allt som behövs är någon att gifta sig med, ett intyg om godkänd hindersprövning och en ring. Man kan välja att överraska och gifta sig i hemlighet eller så ber man släkt och vänner komma och bevittna händelsen. Ni träffar prästen vid klubbhuset intill huvudentrén cirka 16:30.

Invigning av Vallabaren

Tidigare i år utlyste vi en namntävling där man kunde vara med och döpa öltältet på Stora Valla. Namnet som vann var Vallabaren och Vallabaren ska härmed invigas med pompa och ståt. Det blir rabatterade priser på mat och dryck från 90 minuter innan avspark tills matchen är slut (och kanske en stund efteråt om Degerfors tar tre poäng).

Livemusik

The Degens ser till att hela Valla stämmer upp i allsång och gungar ända fram till avspark. Du hittar dem på dansbanan intill Vallabaren i sina matchtröjor och med instrumenten i högsta hugg.

Bor du i Karlstad eller Kristinehamn med omnejd? Åk till matchen med Vallaexpressen!

För resa Karlstad – Degerfors tur och retur betalar du 150 kr och för resa Kristinehamn – Degerfors tur och retur betalar du 100 kr. Roligare resa än så kan du knappast hitta! Bussen avgår från järnvägsstationen i Karlstad kl 15:30 och från järnvägsstationen i Kristinehamn kl 16:00. Hemresa sker ca 20 minuter efter matchens slut. Läs mer om resan här!