Gustav Lindgren klar för Degerfors IF

Den 21-årige anfallaren Gustav Lindgren har skrivit ett treårsavtal med Degerfors IF. Gustav kommer senast från Sollentuna FK i division 1, där han under 2022 stått för tio mål på 19 matcher.

Gustav inledde sin fotbollskarriär i Sollentuna FK innan han tog klivet till FC Djursholms ungdomslag. Seniorfotbollen spelade Gustav först i Karlbergs BK i division 2, där han stod för 22 mål på 27 matcher under 2021, innan han återvände till moderklubben Sollentuna inför 2022.

– Det känns helt fantastiskt. Det har varit lite svårt att landa, allt har gått väldigt snabbt men känslan är riktigt bra, säger Gustav Lindgren efter att ha skrivit på för Degerfors IF.

Gustav beskriver sig själv som en djupledsgående anfallare som alltid vill mot målet. En spelare med ett fint skott som gör många mål. Den målfarlige 21-åringen har aldrig varit i Degerfors men har hört mycket positivt om föreningen. Lovorden gjorde valet enkelt när Degerfors IF hörde av sig.

– Vad jag vet om Degerfors IF är att det är en väldigt familjär klubb med många runtomkring som bryr sig. Jag har även många nära och bekanta som sagt att det är en av de bästa klubbarna man kan komma till, eftersom de tar hand om spelarna på ett bra sätt.

– Mina förväntningar är att det ska bli väldigt bra det här. Både att Degerfors utvecklas mycket som lag och jag själv som spelare. Jag hoppas att vi når nya höjder, avslutar Gustav Lindgren.

Sportchef Patrik Werner om nyförvärvet Gustav Lindgren

– Det är en spelare som imponerat i division 1 under året. Han är väldigt aggressiv i sitt presspel och väldigt aktiv sitt djupledsspel. Dessutom är han en bra avslutare. Vi är mycket glada över att han valt att skriva på för oss och han blir en fin förstärkning till truppen.

Varmt välkommen till Bruket, Gustav Lindgren!