Fredrik Rakar ny ordförande i Degerfors IF

Fredrik Rakar, 48, valdes under tisdagskvällens årsmöte till ny ordförande i Degerfors IF. Han efterträder Leif Rosén som inte ställde upp för omval.

– Det är en oerhörd ära. Vi går in i en väldigt spännande säsong med stora möjligheter och utmaningar. Jag hoppas kunna förvalta medlemmarnas förtroende på bästa sätt, säger Fredrik Rakar.

Rakar är till vardags avdelningschef för regionala studier på Högskolan Dalarna. Han har suttit i föreningens styrelse sedan 2016 men tar nu alltså klivet upp till ordförandeposten.

Då Suzanne Hällström sedan årsskiftet är klubbchef i Degerfors IF får hon inte längre sitta i styrelsen. Anders Eriksson ställde inte upp för omval. Som ersättare valdes Ulf Werner, Jonas Lindskog och tidigare suppleanten Kjell Hultgren. Ola Svensson valdes om för två nya år medan Boo Jansson fortfarande har ett år kvar på sin mandatperiod.

Roland Halvarsson fortsätter som suppleant. Till samma roll valdes även Joakim Lundin.