#Fotbollströjefredag! Buda hem retro-matchtröjor och skänk pengar till Barncancerfonden

Fredag 31 mars 2023 genomförs för första gången Fotbollströjefredag – en manifestation i kampen mot barncancer. Då enas fotbollssverige för att stödja barn och familjer som drabbats av barncancer. I samband med detta har Degerfors IF valt att auktionera ut tio olika matchtröjor från 70-, 80-, 90- och 00-talet, där pengarna oavkortat går till Barncancerfonden.

Varje dag drabbas ett barn i Sverige av cancer. Många barn, både under och efter sin behandling, kan inte utöva sina favoritsporter på grund av behandlingen eller komplikationer de fått från sin sjukdom. Den här dagen går vi samman och visar stöd för de drabbade barnen och samlar in pengar till den livsviktiga forskningen.

Den 31 mars bär vi favorittröjan med stolthet!

#Fotbollströjefredag går av stapeln den 31 mars och vi hoppas att alla våra supportrar bär Degerfors IF-matchtröjan under dagen! Bär tröjan med lite extra stolthet och dela med oss och dina vänner i sociala medier så att fler är med och deltar.

Degerfors IF auktionerar ut gamla matchtröjor till förmån för Barncancerfonden

Degerfors IF har letat i gömmorna och hittat 10 gamla fotbollströjor som laget spelat i under 70-, 80-, 90- och 00 talet. Dessa tröjor auktionerar vi ut och varenda krona går oavkortat till Barncancerfonden.

Auktionerna hittar du på Traderas webbplats.

Om du inte vill vara med och buda på tröjor, men ändå stötta Barncancerfondens viktiga arbete så kan du lämna ett bidrag här.